COLAS SOLVES THE PROBLEM OF OVERBILLING, BY LOWERING OVERCHARGING BY HALF! COLAS RÈGLE LE PROBLÈME DE SURFACTURATION, EN SURFACTURANT DE MOITIÉ!

 



 

 

 

English version

 

The construction company Colas has been pinned by the World Bank, for overbilling in Madagascar. To seem to settle its case of overbilling in Gabon, Colas, which is a subsidiary of the French group Bouygues and operates in Gabon within the Delta-Synergy nebula, decided to provide Gabon with 9.5 km of additional road.

 

In total Colas will rehabilitate from PK-5 to PK-21.5 or 16.5 km for 70 billion CFA francs. As a result, Colas would receive 4.24 billion CFA francs per km of road.

 

The problem is that in Africa, the average price per kilometer of 2X2 lanes road oscillates between 200 million CFA francs at the lowest to 800 million CFA francs at the highest. This blog places this average for all African countries at 500 million CFA francs.

 

Colas, even reducing its sweaty overbilling, still overcharges because the company's rates remain at nearly 10 times higher than the African average.

 

Poor Gabon!

 

 Version française

 

La société de BTP Colas a été épinglée par la Banque Mondiale, de surfacturation à Madagascar. Pour sembler régler son cas de surfacturation au Gabon, Colas, qui est une filiale du groupe Français Bouygues et opère au Gabon au sein de la nébuleuse Delta-Synergie, a décidé de fournir au Gabon 9,5 km de route supplémentaire.

 

Au total Colas va réhabiliter du PK-5 au PK-21,5 soit 16,5 km pour 70 milliards de francs CFA. Par conséquent Colas toucherait 4,24 milliards de francs CFA par km de route.

 

Le problème est qu’en Afrique, la moyenne en Afrique pour le prix du kilomètre de route 2X2 voies oscille entre 200 millions de francs CFA au plus bas a 800 millions de francs CFA au plus haut. Ce blog place cette moyenne pour l’ensemble des pays Africains à 500 millions de francs CFA.

 

Colas, même en réduisant sa surfacturation de moite, surfacture toujours car les tarifs de cette société restent à près de 10 fois supérieurs à la norme africaine.

 

Pauvre Gabon !

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