SUPERFICIAL SPRINKLING OR SOLID AND DURABLE WORK? SAUPOUDRAGE SUPERFICIEL OU TRAVAUX SOLIDES ET DURABLES ?

 




 

English version

 

Since December 24, 2022, a terrible landslide near Booué in Ogooué-Ivindo, has destroyed the railway and interrupted rail traffic on the only railway line in Gabon; connecting Owendo to Franceville.

 

This day of Wednesday, January 11, 2023, Setrag did announce the gradual resumption of rail traffic during the second half of January 2023. However, when we know the seriousness of this landslide and the dilapidated state of our railway, can we believe that Setrag managed to solve the problem in 15 days? This blog doesn't believe so!

 

This blog expresses the opinion that faced with the economic imperative, imposed by the need to evacuate manganese and wood, Setrag has engaged in just a little superficial sprinkling to save face. The real approach of repairing and sustainably updating the railway and thus securing people and goods, will still have to wait.

 

Who is this Gabonese who will believe that work to stabilize the railway has been reliably carried out in 15 days? This new superficial sprinkling does not solve anything. On the contrary, it puts the lives of Gabonese people at risk.

 

 

 

 

Version française

 

Depuis le 24 Décembre 2022, un terrible éboulement de terrain près de Booué dans l’Ogooué-Ivindo, a détruit la voie ferrée et interrompu le trafic ferroviaire sur l’unique ligne de chemin de fer au Gabon ; reliant Owendo à Franceville.

 

Ce jour de Mercredi 11 Janvier 2023, la Setrag annonce la reprise progressive du trafic ferroviaire au cours de la deuxième quinzaine de janvier 2023. Mais seulement, quand on connait la gravite de cet éboulement et l’état de vétusté de notre voie ferrée, peut on croire que la Setrag a réussi à régler le problème en 15 Jours ? Ce blog n’y croit pas !

 

Ce blog émet l’avis que face à l’impératif économique, imposé par la nécessité d’évacuer le manganèse et le bois, la Setrag se soit livrée juste à un peu de saupoudrage pour sauver les meubles. La vraie démarche consistant à réparer et actualiser durablement la voie ferrée et sécuriser ainsi les personnes et les marchandises, devra encore attendre.

 

Quel est ce Gabonais qui va croire que des travaux de stabilisation de la voie ferrée aient été fiablement réalisés en 15 jours ? Ce nouveau saupoudrage ne règle rien. Au contraire, il met la vie des Gabonais en danger.

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