BOLLORÉ REMAINS AN ESSENTIAL TOOL OF FRANÇAFRIQUE! BOLLORÉ RESTE UN MAILLON ESSENTIEL DE LA FRANÇAFRIQUE!
English version
We were told that Bolloré was withdrawing from
Africa. It was not knowing Françafrique, because Bolloré is one of its
important pillars. Only the naïve would have believed that Françafrique had become
wiser.
We learn that after selling their assets in Africa
to the Italo-Suisse company MSC, Bolloré would have retained the lucrative
market of ensuring the logistics of the French army in Africa. Bolloré will continue to transport French
equipment to their military bases in Africa.
For Central Africa alone, this contract amounted
to 34 million euros for the year 2021 and the client was the transportation
division of the French Ministry of the Armed Forces. Bolloré transports cargo
by land from the ports of Douala and Kribi in Cameroon and Libreville in Gabon.
The objective is to supply the French Elements in Gabon, and those of the
N'Djamena base in Chad.
Version française
On nous avait dit que Bolloré se retirait de l’Afrique.
C’était mal connaitre la Françafrique, car Bolloré en est un des
importants piliers. Seuls les naïfs auraient cru que la Françafrique
s’était assagi.
Nous apprenons qu’après avoir vendu ses avoirs en
Afrique à la société Italo-Suisse MSC, Bolloré aurait conservé le lucratif marché
d’assurer la logistique de l’armée française en Afrique. Bolloré va continuer d’assurer
les affrètements du matériel français vers leurs bases militaires en Afrique.
Rien que pour l’Afrique Centrale, ce contrat s’est
élevé à 34 millions d'euros pour l’année 2021 et le client était la division
transport du ministère français des armées. Bolloré achemine par voie terrestre
le fret en provenance des ports de Douala et Kribi au Cameroun et de Libreville
au Gabon. L’objectif est de ravitailler les Eléments français au Gabon, et ceux
de la base de N'Djamena au Tchad.
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