SOME NEWS ABOUT GABONESE OIL! QUELQUES NOUVELLES DU PÉTROLE GABONAIS !
English
version
Assala
Energy, which is owned by the American investment fund Carlyle, now owns
Shell's former assets in Gabon. Among these old assets is the main dish, that
is to say the Gamba oil terminal.
It should
be noted that 30% of Gabon's oil exports pass through the Gamba oil terminal.
To reinforce this terminal, Assala Energy has just modernized, at a cost of 24
million dollars, the mooring system. It is an offshore infrastructure connected
by a pipeline to the onshore blocks of Assala. It must be said that Assala
operates five permits in Gabon: Rabi Kounga II, Toucan II, Bende M'Bassou Totou
II, Koula / Damier and Gamba / Ivinga.
Crude oil
extracted from these blocks is transported by an oil pipeline to the offshore
platform, and this platform allows tankers to load their cargoes directly on
the high seas. The first removal of crude from the modernized terminal took
place at the end of January 2021.
A 2019
analysis concluded that the old terminal was run down. This work in Gabon was
carried out during the Covid-19 period. On the production front, the Covid is
said to have had only a relatively modest impact on oil production.
Version française
Assala Energy qui est détenue
par le fond d’investissement Américain Carlyle, est aujourd’hui propriétaire des
anciens avoirs de Shell au Gabon. Parmi ces anciens avoirs figure le plate de résistance,
c’est-à-dire le terminal pétrolier de Gamba.
Il est à noter que 30 %
des exportations pétrolières du Gabon transitent par le terminal pétrolier de
Gamba. Pour renforcer ce terminal, Assala Energy vient de moderniser, pour un
coût de 24 millions de dollars, le dispositif d'amarrage. C’est une
infrastructure offshore reliée par un pipeline aux blocs onshore d'Assala. Il
faut signaler qu’Assala exploite cinq permis au Gabon : Rabi Kounga II, Toucan
II, Bende M'Bassou Totou II, Koula/Damier et Gamba/Ivinga.
Le pétrole brut extrait
de ces blocs est acheminé par un oléoduc jusqu'à la plateforme offshore, et
cette plateforme permet aux tankers de charger leurs cargaisons directement en
haute mer. Le premier enlèvement de brut à partir du terminal modernisé a eu
lieu fin janvier 2021.
Une analyse menée en 2019
avait conclu que l’ancien terminal était vétuste. Ces travaux au Gabon ont été effectués
en pleine période Covid-19. Sur le plan de la production, la Covid n’aurait eu
qu’un impact relativement modeste sur la production pétrolière.
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