WHAT ARE SCHOOL’S OBJECTIVES? QUELS SONT LES OBJECTIFS DE L’ECOLE ?






English version

In "Education and Sociology" published in 1922, the French sociologist Emile Durkheim defined the missions of education as being of two types:

1. Education is the action exercised by the adult generations on those who are not yet ripe for social life. Its purpose is to elicit and develop in children a certain number of physical, intellectual and moral states expected of them by political society as a whole, and by the special environment for which they are particularly intended.
2. What makes the authority with which the word of the priest is so easily colored is the high idea that he has of his mission; that he speaks in the name of a god whom he believes, to whom he feels closer than the crowd of laymen. The school teacher can and should have something of this feeling.

For Birkheim, if education must train the individual physically, morally and intellectually; the end must be the conformation of the individual to the expectations of society. It must therefore prepare citizens capable of living in harmony in a society. The school must prepare individuals to occupy the special environment to which these individuals are destined by their skills.

The second mission expresses the weight of the school's ambition, because teachers are asked to observe an almost divine mission in their shaping of the elites of tomorrow; like a priest who would speak to the faithful in the name of God.

Dear readers, you will therefore have understood that school is absolutely inseparable from the republican project of a country; and therefore those who destroy education also destroy the republic!

We will not give up !








Version française

Dans « Education et Sociologie » publié en 1922, le sociologue français Emile Durkheim défini les missions de l’éducation comme étant de deux ordres :
1. L’éducation est l’action exercée par les générations adultes sur celles qui ne sont pas encore mûres pour la vie sociale. Elle a pour objet de susciter et de développer chez l’enfant un certain nombre d’états physiques, intellectuels et moraux que réclament de lui et la société politique dans son ensemble et le milieu spécial auquel il est particulièrement destiné.
2. Ce qui fait l’autorité dont se colore si aisément la parole du prêtre, c’est la haute idée qu’il a de sa mission ; car il parle au nom d’un dieu dont il se croit, dont il se sent plus proche que la foule des profanes. Le maître laïc peut et doit avoir quelque chose de ce sentiment.

Pour Birkheim, si l’éducation doit former physiquement, moralement et intellectuellement l’individu ; cela doit avoir pour finalité la conformation de l’individu aux attentes de la société. Elle doit donc préparer des citoyens capable de vivre en harmonie dans une société. L’école doit préparer les individus à occuper le milieu spécial auquel ces individus sont destinés par leurs aptitudes.

La seconde mission exprime le poids de l’ambition de l’école, car il est demandé aux enseignants d’observer une mission quasi divine dans leur façonnement des élites de demains ; à la manière d’un prêtre qui parlerait aux fidèles au nom de Dieu.

Chers lecteurs, vous aurez donc compris que l’école est absolument indissociable du projet républicain d’un pays ; et donc ceux qui détruisent l’éducation, détruisent aussi la république !

On ne lâche rien !

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