HOW MANY DEFICIENCIES ON THE PICTURE PUBLISHED IN THE NEWSPAPER LE MONDE. COMBIEN D’ANOMALIES SUR LA PHOTO PUBLIÉE DANS LE JOURNAL LE MONDE

 Photo 1


 Photo 2


Photo 3




English Version

The defenders of the indefensible are now starved of oxygen. Poor them, Ali Bongo and his band of counterfeiters are submitting them to a tough test which is to justify the avalanche of falsehood and forgery Ali Bongo leaves in his wake. For this post, we did a very simple exercise: In response to the supporters of imposture who want to suggest that the abnormalities seen in the photo published in Le Monde are due to the photographic technology of the time, or the age of that photograph, we say: RUBISH; because pictures of the same era do not have similar imperfections and signs of montage and manipulation. To this end, we give you two photographs as evidence:

Photo 1: taken from the book by Jean Claude Brouillet "L´avion du Blanc ", Editions Robert Laffont, the founder of Transgabon. This photo shows the leadership of that airline in front of one of their airplanes, on the Libreville airport runway. This photo was taken in 1965 and shows no inconsistency.

Photo 2: taken from the yearbook of Cevennes high school in France and there is talk of this college in Pierre Péan’s book of because it is one of the French schools that Ali Bongo in his biographies, says he attended; yet there is no trace of him at this place. In this photo in black and white, showing one of the classes of Gabonese Michel Fanguinoveny, there is no anomaly.

We will all together examine the photograph published by the newspaper Le Monde. We number it "3" and have selected 10 glaring anomalies that we will explain in detail, not in this post because it would be too condensed; but in small subsequent notes in the coming hours, with a mini post for each anomaly, so it can be explained in a limpid and clear and manner and provide the opportunity for impostors to lack even more oxygen. The time for charades has passed; we must observe with scientific accuracy and identify and reject falsehoods. It's that simple!



Version Française

Les défenseurs de l’indéfendable manquent désormais d’oxygène. Les pauvres, Ali Bongo et sa bande de faussaires les soumettent à une rude épreuve qui est de justifier l’avalanche de faux et usage de faux qu’Ali Bongo laisse sur son sillage. Pour ce billet, nous avons fait un exercice très simple: En réponse aux partisans de l’imposture qui veulent laisser entendre que les anomalies observées sur la photo publiée dans Le Monde soient dues à la technologie photographique de l’époque, ou à l’âge de cette photo, nous disons: FAUX; car des photos de la même époque ne présentent pas les mêmes imperfections et signes de montages et manipulations. A cet effet, nous vous donnons pour preuve deux photographies:

Photo 1: tirée de l’ouvrage de Jean Claude Brouillet «L´avion du Blanc», Éditions Robert Laffont, le fondateur de Transgabon. Cette photo montre la direction de cette compagnie aérienne devant un de leurs appareils sur la piste de l’aéroport de Libreville. Cette photo a été prise en 1965 et ne comporte aucune anomalie.

Photo 2: tirée du yearbook du collège Cévenol en France et il est question de ce collège dans le livre de Pierre Péan car c’est l’un des établissements français qu’Ali Bongo dans ses biographies, dit avoir fréquenté; pourtant il n’y a aucune trace de lui dans cet établissement. Sur cette photo en noir et blanc, montrant l’une des classes du Gabonais Michel Fanguinoveny, il n’y a aucune anomalie.

Nous allons tous ensembles examiner la photo publiée par le journal Le Monde. Nous l’avons numéroté «3» et avons sélectionné 10 anomalies flagrantes que nous allons exposer en détail, non pas dans ce billet car ce serait trop condensé; mais dans des petits billets subséquents dans les prochaines heures, avec un mini billet pour chaque anomalie de manière à vous les expliquer de façon claire et limpide et donner l’occasion aux imposteurs de manquer encore plus d’oxygène. Le temps des charades est révolu; il s’agit d’observer avec une précision scientifique et identifier le faux et le rejeter. C’est aussi simple que ça!

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